Byggföretagen klättrar i anseende hos allmänheten

Byggföretagen är en av tre organisationer som ökar mest i anseende hos allmänheten. Det visar den senaste undersökningen som Kantar public gjort. Men bland bo- och byggaktörerna är det andra som hamnar högst upp på listan. 

Jämfört med förra året är Byggföretagen, tillsammans med Unionen och LO, den organisation som ökat mest i anseende hos allmänheten, enligt den undersökningen som varje år görs av Kantar public

Byggföretagens index har ökat från 18 till 26. En ökning som Håkan Lind, kommunikationschef på Byggföretagen, tror beror på att Byggföretagen arbetat om sitt varumärke 2019, att man stärkt kommunikationen och arbetat konsekvent med ett par fokusområden. Men också på att flera av den senaste tidens händelser gjort att Byggföretagen hörts i debatten. {{factbox:4556:r}}

– Det har varit cementkrisen och konjunkturläget som nu börjat vika. Sen har det även varit mycket uppmärksamhet kring vikten av att slå undan benen på oseriösa aktörer inom branschen, säger Håkan Lind till Altinget. 

Login