SMHI:s varumärke näst bäst

IMAGE. SMHI är den statliga myndighet som har det näst starkaste varumärket, enligt en undersökning.

Det är företaget Evimetrix som varje år mäter hur kända produkters, företags och organisationers varumärken är, och hur nöjda deras kunder är.

I kategorin statliga verk och myndigheter hamnar Skatteverket på guldplats. Tvåa är SMHI och på tredje plats kommer Polisen.

Undersökningen bygger på webbenkäter med drygt 6 000 personer och gjordes i juni och augusti.

Forrige artikel Fjällets stigar är underfinansierade Næste artikel Biogasproduktionen uppåt
Fiskekamp på flera håll i Bryssel

Fiskekamp på flera håll i Bryssel

Hur ska larmrapporter om fiskebestånden hanteras om man samtidigt inte vill slå ut näringen? Frågan om hur hängslen och livremmar i den gemensamma fiskepolitiken ska behandlas orsakar just nu splittring i både politiska familjer och mellan lagstiftare. I parlamentet firar nu flera svenska ledamöter en delseger.