Vision vill stärka varumärket med ny chef

Linda Kaplan, tidigare insamlingschef på Kvinna till kvinna, är ny marknads- och värvningschef på Vision.

Fackförbundet vill ”öka i facklig styrka och ta en ännu starkare varumärkesposition”, genom att värva Linda Kaplan som ny marknads- och värvningschef.

Kaplan kommer till Vision efter en tid som chef för insamling och aktivism på kvinnorättsorganisationen Kvinna till kvinna. Tidigare har hon även varit marknadschef på SOS Barnbyar.

– Jag ser fram emot att få nyttja all min erfarenhet och kompetens i den här breda rollen och att få vara en del i uppdraget att göra det attraktivt och enkelt för våra målgrupper att engagera sig i Vision, säger hon i ett pressmeddelande.

Elsa Saboonchi, som är chef för kommunikation och facklig utveckling, säger att hennes erfarenheter från både den kommersiella och den ideella sektorn är en perfekt matchning för fackförbundet.

Forrige artikel De ska representera Sveriges ungdomar i FN De ska representera Sveriges ungdomar i FN Næste artikel Hon är S nya kommunikationschef Hon är S nya kommunikationschef
Trots kritiken – myndigheter slås samman

Trots kritiken – myndigheter slås samman

Regeringen går vidare med förslaget att slå samman Myndigheten för stöd till trossamfund med Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor. Däremot kommer Konstnärsnämnden inte att inordnas i Statens kulturråd.