Vision vill stärka varumärket med ny chef

Linda Kaplan, tidigare insamlingschef på Kvinna till kvinna, är ny marknads- och värvningschef på Vision.

Fackförbundet vill ”öka i facklig styrka och ta en ännu starkare varumärkesposition”, genom att värva Linda Kaplan som ny marknads- och värvningschef.

Kaplan kommer till Vision efter en tid som chef för insamling och aktivism på kvinnorättsorganisationen Kvinna till kvinna. Tidigare har hon även varit marknadschef på SOS Barnbyar.

– Jag ser fram emot att få nyttja all min erfarenhet och kompetens i den här breda rollen och att få vara en del i uppdraget att göra det attraktivt och enkelt för våra målgrupper att engagera sig i Vision, säger hon i ett pressmeddelande.

Elsa Saboonchi, som är chef för kommunikation och facklig utveckling, säger att hennes erfarenheter från både den kommersiella och den ideella sektorn är en perfekt matchning för fackförbundet.

Forrige artikel De ska representera Sveriges ungdomar i FN De ska representera Sveriges ungdomar i FN Næste artikel Per Gudmundson vikarierar som Lidingömoderat Per Gudmundson vikarierar som Lidingömoderat
Kritiken: Regeringen saknar krisinsikt

Kritiken: Regeringen saknar krisinsikt

Det blir ingen extra höjning av de generella statsbidragen till kommuner och regioner nästa år. ”Jag är lite fundersam när det gäller kommunernas investeringbehov”, säger Annika Wallenskog, SKR:s chefsekonom.