Sveriges a-kassor rekryterar kommunikationschef
Johan Ahlgren blir ny kommunikationschef på Sveriges a-kassor. Han blir därmed första innehavare av den helt nyinrättade rollen.
Den nyinrättade rollen är ett steg i en satsning av Sveriges a-kassor, där målet är att synas mer utåt.
– Det senaste året har vi har satsat på att synas mer i debatten genom att lyfta fram fakta om a-kassan och dess viktiga funktion på arbetsmarknaden, säger Tomas Eriksson, kanslichef på Sveriges a-kassor, i ett pressmeddelande.
Driva utvecklingen
Johan Ahlgren kommer närmast från fackförbundet Naturvetarna, där är chef för kommunikation och påverkan. Han har också varit kommunikationschef på Gävle Högskola. Han har en utbildning i digitalt ledarskap, kommunikation och varumärkes- och affärsstrategi från Berghs school of communication.
– Jag ser fram emot att driva vidare utvecklingen av kommunikationsverksamheten. Och att gripa sig an det här uppdraget samtidigt som arbetslöshetsförsäkringen är i starkt fokus gör utmaningen än mer spännande, säger Johan Ahlgren i ett pressmeddelande.